Afrekenen met Essalon is eenvoudig en efficiënt, u kunt o.a. aanmaken contant of pin bonnen en facturen op rekening met controle op betaling. Het is ook mogelijk bonnen even in de wacht te zetten, of alvast klaar te zetten voor de klant. Het afrekenen kan middels handige sneltoetsen of middels een barcode scanner. Ook kan er gewerkt worden met kortingen, dit kan via het kassa venster of u kiest voor een vaste klant korting.
Het klantenbeheer in Essalon is gemakkelijk en overzichtelijk.
Er zijn duidelijke overzichten van openstaande posten, bonnen en klantenkaarten. Tevens kunt u gemakkelijk een mailing versturen met eigen opmaak en eventueel bijlage. SMS of email berichten met een herinnering van de geplande afspraak behoort ook tot de mogelijkheden!
De Essalon salonsoftware beschikt over meerdere behandelingkaarten, zoals een Kleurkaart, Permanentkaart, Massagekaart en Counselingkaart. Deze klantenkaarten kunnen aan de klant gekoppeld worden, zodat u naast de uitgaven ook nog extra klantinformatie ter beschikking heeft.
Daarnaast is er ook een variabele klantenkaart aanwezig, die naar eigen wens ingedeeld kan worden.
Met Essalon kunt u ook werken met spaarpunten, spaarpunten kunnen automatisch worden toegekend per: Bestedingsbedrag, artikel, behandeling. Tevens kunt u bijvoorbeeld eens per kwartaal met één druk op de knop een mail versturen naar al uw klanten met het saldo van de spaarpunten.
U kunt in Essalon met een druk op de knop allerlei omzet overzichten raadplegen, o.a. per dag, maand, kwartaal, jaar. Ook per artikel, artikelgroep of per medewerker. Tevens is er een goede en uitgebreide export mogelijkheid naar Excel (eventueel te importeren in een eigen boekhoudprogramma)
Met de Essalon agenda bent u altijd op de hoogte van al u afspraken! Ook kunt u middels ‘standaard afspraken’ erg snel en gemakkelijk een afspraak inplannen. Ook kan de Essalon agenda automatisch een afspraak bevestiging en herinnering sturen naar u klant. Maakt u gebruik van de Essalon agenda in de cloud? dan is er ook een online agenda app beschikbaar en kunt u overal de agenda beheren!
Houd u klanten met de Essalon SMS en Email functie altijd op de hoogte van afspraken of leuke aanbiedingen!
Artikelen en voorraadbeheer is in Essalon goed geregeld er kan gewerkt worden met minimum voorraden, besteladvies, voorraad melding tijdens afrekenen. Ook het exporteren van de voorraad naar Excel is mogelijk, daarnaast is een artikelvoorraad importeren ook mogelijk. Artikelen kunnen voorzien worden van een barcode, tevens de mogelijkheid om zelf barcode labels te drukken met barcode, prijs en omschrijving. Artikelen kunnen ook aan elkaar gekoppeld worden of er kan gekozen worden voor een keuze menu.
Wilt u uw gegevens veilig bewaren? Dat is mogelijk! Essalon biedt u de optie om een back-up van het programma rechtstreeks naar de cloud of lokaal te sturen, zodat al uw gegevens veilig bewaard blijven!
Wat kunt u met de online afspraken?
Het is mogelijk voor klanten om via u website of bijvoorbeeld facebook een afspraak te boeken in uw salon, dit kan met elk apparaat die over internet beschikt. Zodra er een afspraak is gemaakt ontvangt de klant een emailbevestiging van de gemaakte afspraak. In de agenda van Essalon zal de afspraak direct zichtbaar zijn, tevens ontvangt u ook een email ter bevestiging van de afspraak. U kunt de agenda downloaden en op meerdere Windows applicaties installeren en beheren, de online agenda kan geopend worden op elk willekeurig apparaat. Voor smartphones of tablets is er ook een app beschikbaar deze wordt gratis meegeleverd met de cloud agenda en online afspraken!
bekijk de kosten van de online afspraken add-on op onze prijzenpagina.
Met de EsSalon Cloud Agenda kunt u middels ‘standaardafspraken’ snel en gemakkelijk een afspraak inplannen. Ook kan de EsSalon-agenda automatisch een afspraakbevestiging en herinnering naar uw klant sturen. Bovendien is er een online agenda-app beschikbaar voor mobiele apparaten, waarmee u overal de agenda kunt beheren! bekijk de kosten van de Cloud agenda add-on op onze prijzenpagina.
Werken in een “lokaal” netwerk op meerdere kassa’s/backoffice is mogelijk met de kassasoftware. Bovendien kan dit allemaal met slechts één softwarelicentie! Voor een klein bedrag per maand stellen wij deze netwerkfunctie via IP (draadloos) voor u in en geeft het u recht op maximaal 4 aansluitingen. bekijk de kosten van deze add-on op onze prijzenpagina. U heeft geen extra servers nodig, het IP-netwerk wordt ingesteld op de bestaande systemen.
Wilt u de pinautomaat graag koppelen aan de kassasoftware?
Onze kassasystemen kunnen worden gekoppeld met de pinautomaten van Goedkooppinnen.
Ook kunnen wij koppelen met de CCV Smart modellen VX520 + VX820 / VX570 + VX820 of het nieuwste model de A80 + P400. Dit betreft een bedrade koppeling.
Heeft u een ander model pinautomaat? Geen nood, een pin koppeling is niet noodzakelijk. Het is alleen een toevoeging.
Met of zonder pin koppeling worden alle pinbetalingen door onze kassa’s geregistreerd! De pin koppeling draagt een eenmalig bedrag. bekijk de kosten van deze koppeling op onze prijzenpagina.
Heeft u een WordPress WooCommerce-webshop?
Dan is onze webshopkoppeling een goede toevoeging! Voorraadwijzigingen vanuit de kassa worden binnen enkele seconden doorgevoerd naar uw webshop. Verkopen vanuit de webshop kunnen vanuit de kassa gefactureerd worden door het webshopordernummer in te voeren. Door te werken met onze webshopkoppeling bespaart u veel tijd en moeite, zonder extra handelingen! De kosten voor de webshopkoppeling is een klein bedrag per maand, exclusief eenmalige set-upkosten, bekijk de kosten van deze koppeling op onze prijzenpagina.
Heeft u nog geen eigen webshop? Via onze partner kunnen wij een kant-en-klare WordPress-webshop aanbieden tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Informeer dan naar de mogelijkheden.
Klantenservice | Inclusief onbeperkt |
---|---|
E-mail functie | Ja |
SMS Functie | Ja |
Online afspraken | Mogelijk |
Voorraad beheer | Ja |
Offerte & facturen | Ja |
Omzet overzicht | Ja |
Agenda in de cloud | Ja met app |
Klanten beheer | Ja |
Backup functie | Cloud, Lokaal |
Besturingsysteem | Windows 10, Windows 11 |
Minimale beeldresolutie | 1024 x 600 |
Compatibiliteit | a4 printer, barcodescanner, bonprinter, kassalade, klantendisplay, labelprinter, Pinapparaat (Goedkooppinnen / CCV), touchscreen |
9761 TK Eelde Groningen,
Machlaan, 5.
K.V.K. Groningen nr: 02067534
Ma t/m vrij van 09:00 t/m 17:00
T : (+31) 085 – 2101216
E : info@essalon.nl
Ma t/m vrij van 09:00 t/m 17:00
T : (+31) 085 – 2101809
E : helpdesk@usefulsoftware.nl
Na betaling ontvangt u de inloggegevens voor de softwarelicentie per e-mail nadat wij uw bestelling hebben verwerkt. We streven ernaar om uw bestelling binnen 1 werkdag te verwerken.
Heeft u vooraf al gebruik gemaakt van een van onze demosoftware? Dan blijft deze behouden na ontvangst van het updatebestand per e-mail, waardoor het softwareprogramma compleet wordt!
Heeft u tijdens het bestellen gekozen voor extra opties? Dan ontvangt u van ons een e-mail met instructies nadat wij uw bestelling hebben verwerkt.
Let op: wij werken niet met contracten, dus u bent niet verplicht de software te verlengen!